Ditt ärende är sparat

För att återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle kan du antingen gå till Min sida eller starta E-tjänsten på nytt. Du kommer då att få en fråga om du vill återuppta ärendet.

Lämna e-tjänst

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Brödtext
Vi placerar kakor (cookies) på din enhet för att E-tjänsteplattformen ska fungera på ett bra sätt. Läs mer om kakor.
Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Min sida
Min sida
  • Kontakta oss
  • Om e-legitimation
  • Personuppgifter
  • Tillgänglighet
Logga in
  • StartsidaPil

Avfallshämtning - ansökan om uppehåll

Här kan du som fastighetsägare ansöka om uppehåll i avfallshämtningen. Ansökan görs till kommunen enligt renhållningsordning för Åstorps kommun.

Uppehåll i hämtning av hushållsavfall och slam för permanent- och fritidsboende kan medges fastighetsägaren under förutsättning att

  • fastigheten inte kommer att utnyttjas under en sammanhängande period av minst sex månader för permanentboende 
  • fastigheten inte kommer att utnyttjas under en sammanhängande period av minst tolv månader för fritidsboende 

Uppehåll kan beviljas för högst tre år i taget av Bygg- och miljönämnden. Ansökan ska göras av berörd fastighetsägare minst trettio dagar före önskat startdatum. Abonnemanget öppnas automatiskt efter uppehållstiden.

Denna e-tjänst kräver e-legitimation, klicka på ”Logga in” för att fortsätta.

Logga in

Kontakta oss

Tel: 042-640 00
kommun@astorp.se

Besök oss

Åstorps kommun
Storgatan 7
265 80 ÅSTORP

Snabblänkar

  • Kontakta oss
  • Om e-legitimation
  • Personuppgifter
  • Tillgänglighet