Här kan du ansöka om gemensamt avfallskärl.
Du som äger en fastighet där avfall hanteras och avser att på fastigheten ha ett gemensamt avfallskärl ska ansöka om detta till kommunen enligt renhållningsordningen.
Om du av någon anledning inte kan fylla i e-tjänsten tillsammans ska var och en fylla i e-tjänsten och ange det under uppgifter om fastighetsägare.
Tänk på att ansökan ska vara Bygg- och miljönämnden tillhanda minst 30 dagar innan den avsedda periodens början.
Enligt gällande avfallstaxa tar NSR ut en avgift för hemtagning och återutsättning av sopkärl vid uppehåll i avfallshämtningen. Vid beviljat uppehåll i avfallshämtningen debiterar NSR alltid en årlig grundavgift enligt gällande avfallstaxa.
Dina personuppgifter behandlas för att vi ska kunna utreda din ansökan och uppfylla lagstiftningens krav. Läs mer om Åstorps kommun behandling av personuppgifter.
Denna e-tjänst kräver e-legitimation, klicka på ”Logga in” för att fortsätta.